Obejrzyj materiał TV Sudeckiej
Od października 2020 r. w Zespole Szkół i Placówek Kształcenia Zawodowego w Bielawie realizowany jest dwuletni projekt pod tytułem „Praktyka zagraniczna – szansą na dobre zatrudnienie”. Finansowany jest w ramach programu „Międzynarodowa mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego” ze środków Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój na zasadach Programu Erasmus+ sektor Kształcenie i szkolenia zawodowe. Projekt zakłada odbycie dwutygodniowych praktyk zawodowych przez 60 uczniów branży informatycznej, fototechnicznej i energetyki odnawialnej w słonecznej Sevilli na południu Hiszpanii. Dofinansowanie przedsięwzięcia ze środków Unii Europejskiej wynosi ok. 115 tys. euro.
Realizacja projektu miała na celu rozwój kompetencji zawodowych uczniów, zwiększenie szansy na zatrudnienie w kraju i za granicą, poprawę znajomości języków obcych, wzrost świadomości wartości europejskich i funkcjonowania w społeczeństwie wielokulturowym a także wzrost motywacji zdobycia zawodu i ciągłego podnoszenia kompetencji zawodowych. Uczniowie wyjeżdżali na praktyki w trzech turach: w marcu i listopadzie 2021 r., oraz w marcu 2022 r.
Dwutygodniowe praktyki zawodowe umożliwiły uczniom zetknięcie się z rzeczywistym środowiskiem pracy w firmie zagranicznej. Organizacją praktyk w przedsiębiorstwach zagranicznych zajął się partner bielawskiej szkoły, firma EuroMind, z którą współpraca układa się bardzo pozytywnie od 2017 roku. EuroMind to firma mocno zaangażowana w realizację projektów i organizację praktyk oraz pobytu w Hiszpanii.
Pierwszy wyjazd na praktykę dziesięciu techników informatyków i dziesięciu techników fotografii i multimediów odbył sie w dniach 15.03.2021 r. – 26.03.2021 r. Następna grupa dziesięciu uczniów w zawodzie technik informatyk i dziesięciu uczniów w zawodzie technik fotografii i multimediów wyjechała na praktykę w terminie 22.11.2021 r. – 03.12.2021 r.
Trzecia grupa dziesięciu uczniów w zawodzie technik informatyk , pięciu w zawodzie technik fotografii i multimediów , oraz pięciu w zawodzie technik urządzeń i systemów energetyki odnawialnej odbyła praktykę w terminie 07.03.2022 r.- 18.03.2022r.
Przed rozpoczęciem każdej mobilności:
– uczniowie pisali CV w języku angielskim,
– uczestniczyli w zajęciach przygotowawczych z języka angielskiego,
– odbyły się spotkania on-line uczestników projektu z koordynatorem z ffirmy EuroMind w celu ustalenia miejsc praktyk.
W trakcie pobytu w Sevilli uczniowie realizowali:
– praktyki zawodowe w przedsiębiorstwach: informatycznych, fototechnicznych i energetyki odnawialnej,
– 15 godzinny kurs języka hiszpańskiego
– program kulturowy, który obejmował różne aktywności m.in. wycieczkę po Sevilli, spływ kajakami po rzece Gwadalkiwir, wycieczkę do miejscowości Kadyks położonej nad oceanem Atlantyckim.
Po powrocie każdy uczestnik wypełnił raport dotyczący realizacji swojej mobilności.
Projekt poszerzył kwalifikacje zawodowe uczniów. Uczestnicy zdobyli kolejny pakiet umiejętności w swoich zawodach. Uzyskali doświadczenie zawodowe, które pozwoli na szybki rozwój ich drogi zawodowej. Sprawi, że jako absolwenci szkoły będą bardziej konkurencyjni i elastyczni na rynku pracy. W ramach projektu uczniowie udoskonalili swoje umiejętności porozumiewania się w języku angielskim, poznali podstawowe zwroty w języku hiszpańskim, zwłaszcza w zakresie słownictwa technicznego, a także nawiązali kontakty oraz właściwe relacje międzyludzkie poprzez wykonywanie zadań w małych zespołach lub indywidualnie.
Zdobyte dzięki udziałowi w projekcie umiejętności zostały potwierdzone stosownym certyfikatem wystawionym przez organizatora praktyk oraz dokumentem Europass Mobilność.
Obejrzyj materiał TV Sudeckiej
Zespół Szkół i Placówek Kształcenia Zawodowego w Bielawie realizuje w okresie 01.11.2019 r. – 30.04.2021 r. projekt pt. „Operatywni nauczyciele – nowoczesna szkoła – kreatywni uczniowie”.
Projekt jest realizowany w ramach akcji Międzynarodowa mobilność kadry edukacji szkolnej z Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego. Na realizacje projektu szkoła uzyskała dofinansowanie w wysokości 44 496 euro tj. kwotę ponad 190 000,00 zł.
Projekt jest realizowany na zasadach programu Erasmus plus.
Podstawowym działaniem projektu jest odbycie kursu języka angielskiego przez 16 nauczycieli szkoły w ośrodku szkoleniowym na Malcie.
Partnerem szkoły organizującym pobyt oraz szkolenie językowe na Malcie jest organizacja Enso Group z siedzibą w Bristol w Wlk. Brytanii, z którą szkoła współpracuje od 2017 roku w realizacji projektów unijnych. Wcześniejszym wspólnym działaniem była organizacja zagranicznych praktyk zawodowych dla uczniów w zawodzie technik informatyk.
W ramach projektu „Operatywni nauczyciele – nowoczesna szkoła – kreatywni uczniowie”, w dniach 05.07.2020 r. – 17.07.2020 r. 16 osobowa grupa nauczycieli szkoły odbyła 30 godzinny kurs językowy, który obejmował m.in. naukę rozumienia ze słuchu, konwersacje oraz poszerzanie zakresu słownictwa. Prowadzącą kurs była lektorka jednej ze szkół języka angielskiego dla obcokrajowców na Malcie. Oprócz realizacji zajęć językowych, pobyt obejmował również program kulturowy, który polegał na poznawaniu środowiska geograficznego, zabytków, tradycji i obyczajów wyspy.
Realizacja projektu na tej urokliwej wyspie przyniosła nauczycielom wiele korzyści, a przede wszystkim pozwoliła doskonalić znajomość języka angielskiego w typowych sytuacjach życia codziennego. Ponadto sam wyjazd miał bardzo duży walor poznawczy oraz integracyjny, co w okresie pandemii i pracy zdalnej było doskonałą okazją na podtrzymywanie relacji koleżeńskich i podejmowanie planów edukacyjnych na przyszłość.
—————————————————————————————————————————————
W dniach od 19.03.2018 do 23.03.2018 w progach naszej szkoły gościliśmy liczną grupę przedstawicieli 5 szkół partnerskich, wespół z którymi pracujemy w projekcie „Innovative production & integrative education”. I tak do naszej szkoły zawitały zespoły złożone z uczniów i nauczycieli z Technickiej Akademii w Spisskiej Novej Vsi ze Słowacji, z Europa Berufsschule z Weiden i.d. Opf. z Niemiec, z Stredniej prumyslovej skoly strojni a stavebni z Taboru w Czechach, ze Stedniej skoly w Oroslavje z Chorwacji oraz Solski Center w Skofja Loka ze Słowenii. Naszą szkołę reprezentowała grupa 12 uczniów z klas: II ti, I ti oraz I fs technikum oraz nauczyciele.
Podczas pobytu nasi goście mieli okazję poznać naszą szkołę, jej specyfikę, kierunki kształcenia oraz bazę dydaktyczną. Spacery po Bielawie przybliżyły nasze miasto, zainspirowały do wykonania licznych zdjęć ukazujących piękno i koloryt naszego lokalnego środowiska, a także pozwoliły na zapoznanie się z historią i ciekawostkami miejscowości. Dużym zainteresowaniem i uznaniem cieszyła całodzienna wycieczka do Wrocławia, podczas której uczestnicy obejrzeli Panoramę Racławicką, pospacerowali ulicami Wrocławia słuchając entuzjastycznych opowieści pani przewodnik, szukając skrywających się krasnali, by pod koniec dnia zobaczyć panoramę miasta z najwyższego poziomu Sky Tower.
Główne działania projektowe skupiały się wokół technologii druku 3D i projektowania w Inventorze. Tym razem uczniowie mieli zaprojektować i wydrukować formy w kształcie państw naszych krajów partnerskich. Formy te stanowią swoiste puzzle do układania, ale także stały się przyczynkiem do udziału w warsztatach piekarniczych, podczas których powstały pierniczki świąteczne oraz pierniczki przypominające kształtem niepełną mapę Europy. Korzystając z tego, że wizyta odbywała się w okresie około świątecznym, uczestnicy zmierzyli się zajęciami z rękodzieła. Stworzyli dekoracyjne koszyczki wielkanocne, ozdabiając styropianowe jaja techniką decoupage oraz tworząc torebki prezentowe z motywem świątecznym. Zajęcia sportowe i taneczne dopełniły program wizyty.
W piątek po zakończonym programie, zespoły z krajów partnerskich rozjechały się do domów, a nam towarzyszyło poczucie smutku, że to, co dobre, szybko minęło. Pojawiło się także przemożne uczucie radości, że w tak krótkim czasie nawiązaliśmy nowe znajomości, że wspólnymi siłami tak wiele osiągnęliśmy i że zostają nam w pamięci same dobre wspomnienia.
W dniach od 15.09.2017 r. do 21.09.2017 r. uczniowie naszej szkoły w składzie: Adam Borczyk, Justyna Cykowska, Wiktoria Hałaczkiewicz oraz Dominik Smęt wraz z opiekunami Barbarą Kiesewetter i Anną Miśkiewicz uczestniczyli w spotkaniu projektowym w szkole partnerskiej w Taborze w Czechach. Wyjazd odbył się w ramach projektu Erasmus+ KA2 strategic partnership finansowanego ze środków Unii Europejskiej. W projekcie oprócz Zespołu Szkół i Placówek Kształcenia Zawodowego w Bielawie uczestniczą szkoły partnerskie z Niemiec, Czech, Słowacji, Słowenii i Chorwacji.
Podczas tygodniowego pobytu w Středníej průmyslovej škole strojní a stavební w Táborze uczniowie pracowali w zespołach międzynarodowych rozwiązując zadania problemowe z zakresu metod druku 3D oraz programowania w Inventorze. Realizowane były również zajęcia praktyczne, na których uczniowie mogli poznać metodę szybkiego prototypowania, czyli tworzenia modelu poprzez nakładanie warstw materiału. Podsumowaniem spotkania projektowego była wspólna konferencja, na której poszczególne zespoły zaprezentowały efekty swojej pracy w postaci urządzenia turbinowego.
Uzupełnieniem prac projektowych był udział uczniów w programie kulturowym, w ramach którego uczniowie mieli okazję uczestniczyć w wydarzeniach historyczno-kulturalnych związanych z festiwalem „Tabor meetings”. Ponadto uczestnicy spotkania zwiedzili Český Krumlov, Holašovice, Temelín. Mieli także okazję przyjrzeć się pracy w Kovosvit company w Sezimovo Ústí.
Uczniowie wrócili ze spotkania projektowego w Taborze w Czechach zadowoleni, bogatsi o nowe doświadczenia praktyczne, teoretyczne, językowe i kulturowe.
W dniach od 26.03.2017 r. do 31.03.2017 r. uczniowie naszej szkoły w składzie: Bartosz Dobroś, Dawid Gwiżdż, Jakub Senftleben oraz Dawid Pawlak wraz z opiekunami Magdaleną Stasiak i Aleksandrem Milcinem uczestniczyli w spotkaniu projektowym w szkole partnerskiej w Oroslavje w Chorwacji. Wyjazd odbył się w ramach projektu Erasmus+ KA2 strategic partnership finansowanego ze środków Unii Europejskiej. W projekcie oprócz Zespołu Szkół i Placówek Kształcenia Zawodowego w Bielawie uczestniczą szkoły partnerskie z Niemiec, Czech, Słowacji, Słowenii i Chorwacji.
Podczas tygodniowego pobytu w Srednej škole w Oroslavje uczniowie pracowali w zespołach międzynarodowych rozwiązując zadania problemowe z zakresu metod druku 3D, stereolitografii oraz czwartej rewolucji przemysłowej – „Industry 4.0”. Realizowane były również zajęcia praktyczne, na których uczniowie mogli poznać metodę szybkiego prototypowania, czyli tworzenia modelu poprzez nakładanie warstw materiału. Podsumowaniem spotkania projektowego była wspólna konferencja, na której poszczególne zespoły zaprezentowały efekty swojej pracy przedstawiając różne technologie wspomagające proces produkcyjny, tworzenia inteligentnych fabryk i komunikacji między maszynami M2M.
Uzupełnieniem prac projektowych było uczestniczenie uczniów w programie kulturowym, w ramach którego zwiedzili Chorwackie Sanktuarium Maryjne w miejscowości Marija Bistrica, Muzeum Ewolucji w Krapinie, Muzeum Techniki Nikola Tesli w Zagrzebiu, chorwacką fabrykę produkcji super samochodów Croatian SuperCars Technology company Rimac automobile d.o.o. oraz mogli skorzystać z Aquaparku w Krapinskich Toplicach.
Uczniowie wrócili ze spotkania projektowego w Oroslavje w Chorwacji zadowoleni, bogatsi w nowe doświadczenia, zarówno praktyczne, jak również teoretyczne, językowe i kulturowe. Wszyscy uczniowie otrzymali Certyfikat udziału w projekcie Erasmus+ KA2 strategic partnership.
Uczniom życzymy wszelkiej pomyślności i dalszych sukcesów naukowym w poznawaniu i stosowaniu systemów cyber-fizycznych.
Opracował: Aleksander Milcin
Dwuletni projekt Erasmus+ pt. „Innowacyjna praktyka zawodowa szansą dobrego startu w przyszłość” obejmował odbycie praktyki zawodowej w Zakładzie Promowania Kształcenia Zawodowego Związku Przemysłu Budowlanego Berlina i Brandenburgii w oddziale Kompetenzzentrum für Nachhaltiges Bauen w Cottbus przez 10 uczniów trzeciej klasy Technikum w zawodzie technik informatyk oraz w oddziale UAZ we Frankfurcie nad Odrą przez 10 uczniów trzeciej klasy Technikum w zawodzie technik budownictwa.
Pierwszy wyjazd na praktykę dziesięciu uczniów z naszej szkoły, kształcących się w zawodzie technik informatyk odbył sie w dniach 05.03.2017 r. – 18.03.2017 r. Następna grupa dziesięciu uczniów w zawodzie technik budownictwa wyjechała na praktykę w terminie 18.02.2018 r. – 03.03.2018 r.
Głównym celem projektu było podniesienie jakości kształcenia zawodowego uczniów poprzez doskonalenie umiejętności zawodowych niezbędnych do ukończenia szkoły i zdania egzaminu zawodowego oraz wyposażenie ich w dodatkowe umiejętności wykraczające poza program nauczania, zwiększające możliwości zatrudnienia w przedsiębiorstwach branży informatycznej i budowlanej.
Projekt poszerzył kwalifikacje zawodowe uczniów. Uczestnicy uzyskali szerszy wachlarz umiejętności w zawodzie technik informatyk i technik budownictwa. Zdobyte doświadczenie zawodowe uczniów pozwoli na szybki rozwój ich drogi zawodowej. Sprawi, że jako absolwenci szkoły będą bardziej konkurencyjni i elastyczni na rynku pracy.
W ramach projektu uczniowie udoskonalili swoje umiejętności porozumiewania się w języku niemieckim, zwłaszcza w zakresie słownictwa technicznego, a także nawiązali kontakty oraz właściwe relacje międzyludzkie poprzez wykonywanie zadań w małych zespołach czy indywidualnie.
Zdobyte dzięki udziałowi w projekcie umiejętności zostały potwierdzone stosownym certyfikatem oraz dokumentem Europass Mobilność.
Poprawiony ( Wtorek, 17 Kwiecień 2018 05:36 )