Projekt pn. „Międzypowiatowa droga do edukacyjnego sukcesu szkół zawodowych powiatów dzierżoniowskiego,kłodzkiego i świdnickiego” realizowany jest w terminie od 1.01.2024 do 30.06.2026 r. ze środków Unii Europejskiej, w ramach programu Fundusze Europejskie dla Dolnego Śląska 2021-2027, Fundusz na rzecz Sprawiedliwej Transformacji, Priorytet: 9. Fundusze Europejskie na rzecz transformacji obszarów górniczych na Dolnym Śląsku, Działanie: FEDS.09.03 Transformacja w edukacji.
Wartość całkowita projektu: 22 880 000,40 PLN
Wartość dofinansowania: 17 878 448,40 PLN
Partnerstwo projektowe utworzyło 6 podmiotów – 3 publiczne: Powiaty Dzierżoniowski, Kłodzki, Świdnicki i 3 niepubliczne: Fundacja „Krzyżowa” dla Porozumienia Europejskiego, Sudecka Izba Przemysłowo Handlowa w Świdnicy, Human Partner Sp. z o. o. na rzecz uczniów i nauczycieli z następujących szkół:
– pow. dzierżoniowski: Zespół Szkół Nr 2 im. prof. Tadeusza Kotarbińskiego w Dzierżoniowie, Zespół Szkół Nr 3 im. Kombatantów Rzeczypospolitej Polskiej w Dzierżoniowie, Zespół Szkół Nr 1 im. prof.Wilhelma Rotkiewicza w Dzierżoniowie, Zespół Szkół i Placówek Kształcenia Zawodowego
w Bielawie
– pow. kłodzki: Zespół Szkół Technicznych w Kłodzku, Kłodzka Szkoła Przedsiębiorczości, Noworudzka Szkoła Techniczna
– pow. świdnicki: Zespół Szkół nr 1 w Świdnicy, Zespół Szkół im. Jędrzeja Śniadeckiego w Żarowie, Zespół Szkół w Strzegomiu, Zespół Szkół Mechanicznych im. Mikołaja Kopernika w Świdnicy, Zespół Szkół Hotelarsko-Turystycznych im. Tony Halika w Świdnicy, Zespół Szkół Ekonomicznych im. Wincentego Stysia w Świdnicy, Zespół Szkół Budowlano Elektrycznych im. Jana III Sobieskiego w Świdnicy.
Główne cele projektu to: kształtowanie i rozwój kompetencji, kwalifikacji i umiejętności uczniów szkół kształcenia zawodowego z obszarów górniczych na Dolnym Śląsku w celu dostosowania ich do wymogów współczesnej gospodarki opartej na zielonych i cyfrowych kompetencjach w Zintegrowanej Strategii Umiejętności 2030 i kierunków działań w Agendzie na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030,rozwijanie umiejętności zawodowych
i społecznych kadry pedagogicznej i zarządzającej m.in. w obszarze zielonej i cyfrowej transformacji, w tym wykorzystania nowoczesnych narzędzi TIK i AI oraz w zakresie edukacji włączającej.
Działania projektowe: staże dla uczniów, kursy, szkolenia i inne formy wsparcia dla uczniów przygotowujące ich do podjęcia nauki na wyższym poziomie edukacji i rozwijające kompetencje kluczowe, rozwój współpracy z uczelniami wyższymi, udział w edukacyjnych projektach regionalnych i ogólnopolskich, doradztwo edukacyjno- zawodowe prowadzone we współpracy z pracodawcami, rozwijanie cyfrowych umiejętności w oparciu o DigComp 2.1, wykorzystanie immersyjnej technologii VR w praktycznym kształceniu zawodowym, rozwój kompetencji zielonych w oparciu o GreenComp, zajęcia zakresu rezyliencji, komunikacji społecznej i wewnętrznej w tym radzenie sobie ze stresem, trening umiejętności społecznych, walka ze stereotypizacją płciową, wsparcie umiejętności zawodowych i społecznych kadry pedagogicznej, dostosowanie szkół do potrzeb uczniów z niepełnosprawnością, zakup wyposażenia TIK, STEAM.
REGULAMIN I ZAŁĄCZNIKI
Regulamin rekrutacji do projektu
Załączniki dostępne są w biurze projektu.
HARMONOGRAMY ZAJĘĆ
PAŹDZIERNIK 2024
A. Paździora – październik – 10.2
A.Paździora – październik – 11.1
A.Milcin – październik – 8.2 gr.1
A.Milcin – październik – 8.2 gr.2
M.Skowrońska – Najdek- październik-2.5
B.Jendraszczyk – październik 8.2
B.Jendraszczyk – październik 2.2
A.Majewska – październik – 11.1
G.Raganowicz – październik – 2.2
B.Kiesewetter -październik – 2.5
WRZESIEŃ 2024
B.Jendraszczyk – wrzesień – 2.2
B.Jendraszczyk – wrzesień- 8.2
B.Kiesewetter – wrzesień – 2.5
A. Paździora – wrzesień – 10.2
M.Skowrońska-Najdek – wrzesień -2.5
CZERWIEC 2024
A.Majcher – kompetencje zielone -10.2
A.Majewska – ppp – grupowe + indywidualne – 11.1
B.Jendraszczyk – czerwiec- grafika-zadanie 2.2
B.Jendraszczyk – czerwiec- TIK -zadanie – 8.2
A. Paździora – ekologiczny 10.2
D.Karolski – j.angielski – 2.5
MAJ 2024
A.Majcher – kompetencje zielone -10.2
A.Majewska – ppp – grupowe + indywidualne – 11.1
A. Paździora – kompetencje zielone – 10.2
B.Jendraszczyk – grafika-zadanie 2.2
B.Kiesewetter – matematyka – 2.5
D.Karolski – j.angielski – 2.5
I. Rutowicz doradztwo 7.1 maj korekta
KWIECIEŃ 2024 r.
I.Furtak – strony WWW – kwiecień
I.Rutowicz – kwiecień – doradztwo – korekta 2
A.Majcher – kompetencje zielone – kwiecień – zmiana
A.Majewska – ppp – grupowe + indywidualne – kwiecień
A.Milcin – TIK – Kwiecień – gr.1
A.Milcin – TIK -kwiecień – gr.2
A.Nowakowska – j.polski – kwiecień
A.Paździora – kompetencje zielone – kwiecień
A.Paździora – ppp – indywidualne – kwiecień
B.Jendraszczyk – grafika – kwiecień
B.Jendraszczyk – TIK – kwiecień
B.Kiesewetter – matematyka – kwiecień
D.Karolski – kwiecień – j.angielski – korekta
G.Błachut – doradztwo – kwiecień
MARZEC 2024 r.
Harmonogram – marzec – A.Majewska -ppp
Harmonogram – marzec – A.Nowakowska – j.polski
Harmonogram – marzec – B. Jendraszczyk – grafika
Harmonogram – marzec – B.Jendraszczyk – TIK
Harmonogram – marzec – B.Kiesewetter – matematyka
Harmonogram A. Milcin – TIK – marzec – zmiana
Harmonogram D.Karolski – marzec – j.angielski – zmiana
Harmonogram marzec – G.Błachut – doradztwo zawodowe
Harmonogram marzec – G.Błachut – OZE
Harmonogram- marzec – I.Furtak – strony WWW
Harmonogram -marzec – S.Rutkowski – CNC
Harmonogram A. Majcher – kompetencje zielone – marzec – zmiana
Harmonogram marzec A.Paździora – kompetencje zielone
Harmonogram marzec A.Paździora – ppp – indywidualne
Harmonogram I Rutowicz marzec 2024
LUTY 2024 r.
Harmonogram A.Nowakowska – korekta
Harmonogram luty B.Jendraszczyk – grafika
Harmonogram luty B.Jendraszczyk
Harmonogram luty B.Kiesewetter
Harmonogram luty I.Furtak – korekta
Harmonogram luty G.Błachut – doradztwo
Harmonogram luty A.Majcher – kompetencje zielone
Harmonogram luty A.Majewska – ppp – grupowe + indywidualne
Harmonogram luty A.Paździora – kompetencje zielone
Harmonogram luty A.Paździora – ppp – indywidualne
Harmonogram luty I. Rutowicz – korekta